Frida här!!

Hejsan!
Frida här, tänkte skriva en kort presentation om mig bara :)
Jag är 13 år, har ridit sen jag var typ 8 eller nåt, red då på ridskola i ca 2 år och har sen dess ridit privat :)
Jag är ute på en del klubbtävlingar och skojjar runt ;) I augusti ska jag & Coccos ut på våran första lokala!!
I vintras visste jag inte alls vem Sanna var, första gången, som jag kommer ihåg att jag träffade henne var på årsmötet för SuRS i år ;)
Min egna blogg heter FridaPluppJakobsson.blogg.se
Så, det får räcka, gillar inte att skriva om mig själv.. :P Har ni några frågor så är det bara att fråga ;)
 
Idag red jag & Denise ut med Crimpan å Musse, vi hittade lite nya stigar men var dock tvugna att vända på allihopa, trist! Vi kom fram till samma dumma bäck flera gånger och den var för bred och djup + stenig så vi inte vågade gå över..
Annars så gick det bra! Vi skrittade mest idag men någon galopp blev det! Crimpan lär sig galoppen mer och mer nu! Dock blir han lite omotiverad när vi är i paddocken och han måste anstränga sig.. då blir det ponnyfasoner istället.. ;)
 
 
 
Vi hittade som vanligt något att smaska på när vi var ute ;)
 
Denise framme på Crimpan, jag fotograferar från Musses rygg :)
 
Ponnybyte på vägen hem!
 
Planeringen för kommande vecka med ponnysarna är;
Tisdag: Bygga en lydnads bana i paddocken
Onsdag: Bada och ev. Duscha ponnysarna
Torsdag: Rida ut
Fredag: Vila
Lördag: Rida bort till gamla ridbanan vid Järnsta och på hemvägen köpa glass från Mormors Café
På söndag får dom också vila då Denise (antagligen) är på Pay´n Jump och jag är i Uppsala.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: