Dagen igår

Igår var det kalasväder!
Jag gick upp och tog ut pållarna och sen hamnade jag tyvärr inne i några timmar.
Men sen vid två gick jag och Glenn ut och började mocka åt alla hästarna eftersom vi har handnom Dracula och Lady i 1,5 vecka.
Sen kom Annalena och Frida och även glassbilen så vi gick dit och köpte lite glarre :)
Sen satt vi oss alla fyra på altanen och njöt av en massa glass ;)

När vi var färdiga med att lata och tjocka oss så var det dags för en premiär med vagnen för i år, så vi bortade ponnysarna och selade på Dracula och spännde för honom, Frida tog snålskjuts med Crim som handhäst och Annalena kom barbacka på Maximus som fick sej en tur med bettlöst, härligt! :)

När vi kom tillbaka gick Frida med ner till Musse och jag och Glenn gjorde iordning Mimik och Lady och tog oss en tur i solen :)
Jag körde Mumme som skötte sej kanon och inte dummade sej alls, kors i taket!
Och Glenn red Lady, blev bara en skritt tur runt gärdet, men det räckte bra för dom :)
Mimik därimot....han ville bara springa haha, han var pigg och framåt och tyckte det var jätteroligt :)








Nu ska jag upp och hoppa! Kasta på mej lite kläder och dra och släppa ut lite pållar, både här hemma och nere vid Musse :)
Maximus får vila idag så ska fixa allt när jag ändå är där nere nu på morgonen.
Sen ska vi kasta in lite ved och laga hagen som shettisarna alltid har sönder... *suck*

Glad Påsk! :)

/Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: