02.31 Frida är morgonpigg!

Goood härlig morgon Sannas läsare! Frida som skriver och jag är så otroligt morgonpigg idag verkligen! Nej. Det stämmer inte, jag får inte sova för jag ska till Falun å de ska koppla massa grejer till min hjärna och då ska jag kunna sova där. Det är altså för att dom ska utesluta någon faktor till varför jag går och svimmar. Om det är Sannas fjärtar? Njaa.. tror jag tar hennes sida där och säger att hon är oskyldig. För den här gången! 
Så jag ska försöka leta efter lite bilder och skriva ihop en liten story från sommaren 2012 tills, idag :) Tråkigt nog har jag inte min dator med alla bilder från tidigare år så vi får se hur det går..
 
Jo titta här! 
Vi sammanfördes ju mer eller mindre av den här killen. Crim Carlsson. I uppdrag att sitta upp, sitta kvar och utbilda honom. Mitt första möte med Sanna var när vi skulle åka buss till västansjö, där hästar stod då. Jag trodde dock att vi skulle till saxdalen - men där var det bara Mumin som stod ;) Om hon hade med den trogna Kingen är jag osäker på.. hur som helst! Vi kom dit. Crim var en liten ängel (så långt) och skötte sig så bra att vi blev förvånade.
Sanna var genast en öppen person som ville alla väl, var noga med att man trivdes och kände sig välkommen i situation. Pinsamma tystnader? Säkert! Men Sanna är väldigt bra på att bryta sådana och lätta upp stämningen.
 
Se så mörk han var då! Det har jag glömt bort. Nu är hela ansiktet vitt och han är mycket ljusare i kroppen och manen/svansen! 
 
Den sommaren bestod utav galna cykelturer med skrattattacker åt karatesparkar och megagoda milkshakes i deras lägenhet! Blåbär är och kommer alltid vara min favorit, men en liten gnutta choklad eller om man har i hallon är också okej ;) 
Sen flyttade hästarna till ssjö. Sanna flyttade till huset bredvid stallet. Det blev det nya stället att hänga på ;) I ur och skur verkligen! När de var borta och vi skulle sova där och det åskade och blixtrade megamycket! Till och med jag som inte brukar tycka att det är läskigt tyckte att det var obehagligt... 
 
Alla kvällar vi har spelat kort, kört balanstävling på pilatesbollen, tjockat godis eller spelat mario kart på hennes stenålders-tv spel hahahaha! Lika många gånger har vi suttit och haft djupa samtal om allt mellan himmel och jord. Sanna är så bra, jag kan prata om vad jag vill med henne och hon står där som en stöttepelare och besvarar mina frågor, kommer med egna idéer och säger vad hon tycker. Sanna är så bra! <3
 
Nu när Sanna har flyttat så är det inte alls lika nära (nähä?), jag tycker att det är tråkigt att vi inte kan ses lika ofta :( MEN! När vi väl ses så har vi alltid roligt och ofta kommer vi två på att vi ska tex utforska en ny stig och tappar bort oss lite grann.. eller kliver rakt in i någon utmaning. Jag ska bara upplysa om att klockan är 03.05 och jag har slut på naturgodis....jag.är.trött... 
 
Vad skulle jag skriva om?! Daah tappade bort mig totalt.. Letar efter någe bilder sålänge..
 
Fin vinkel på bilden och allt!
 
Waaah! Allt är så skojjigt med Sanna och vi är så grymma! När hon inte kan uttala ett ord eller hittar ordet förstår jag henne direkt och avlsutar hennes mening! Och när hon glömmer saker kommer jag ihåg dom åt henne, eller så glömmer båda två hahahaha! Vi är så grymma, värsta teamet! När jag haltade på kryckor bar hon till och med med en pall till lösdriften så fick jag sitta och titta när de andra öste skti, vilket fin gest eller hur!
 
Nej fy nu är jag tjött i huvet, ska slå på en serie och kika på den iställe, om jag törs.. Trevligt att skriva några rader här! Vi hörs och ses!
 
Charmigt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: